CREATIEVE TOOLBOX
aanbod van workshops, masterclasses, maatwerktrajecten
DESIGN THINKING
Creëer oplossingen vanuit klantbehoeftes.
Denk je dat je dienstverlening beter kan? Wil je het fietsparkeer-probleem oplossen? Kan het HR-acquisitiebeleid beter? Design Thinking helpt je stapsgewijs naar een goede, gedragen oplossing.
Service Design Thinking is een steeds populairdere innovatiemethodiek, die zich baseert op empathie, learning-by-doing, experiment en multidisciplinaire teams. De methodiek voor het oplossingen van complexe vraagstukken.

ZAKELIJK TEKENEN
Visualiseer, en begrijp elkaar beter.
Denk jij ook wel eens: ‘Maar wat bedoel je met ‘de systemen aan elkaar koppelen?’. Of ‘Hoe zie jij dat dan voor je, die toekomstige afdeling?’ ‘Wat versta jij onder ‘bundelen?’.
Visualiseren maakt het abstracte concreet, en hiaten en mogelijkheden zichtbaar. Dit verbetert de kwaliteit van besluitvorming en maakt vergaderingen korter, leuker en effectiever. Dat geeft energie!

BRAINSTORM ALS EEN EXPERT!
Bedenk betere ideeen dan de concurrent.
Een baanbrekend campagneconcept nodig? Out-of-the-box-ideeën voor een nieuw restaurant? Originele stationairy voor je productline? Haal meer uit je sessie met een goed georganiseerde brainstorm!
In een kring rondom een tafel ideëen uitroepen heet geen brainstorm, dat heet sparren. Een effectieve ideationsessie is hard werken! Brainstormen bestaat uit een formeel creatief proces van divergeren, convergeren, clusteren en selecteren. Ervaar zelf het effect van anders denken!

STORYTELLING
Verbind mensen met verhalen.
Wil je nieuwe business modellen concretiseren, werknemers bij je organisatie te betrekken, klantreizen tot leven te brengen, je idee verspreiden?
Storytelling is de kracht van het verbinden. Wijsheid, normen en waarden worden het best overgebracht via verhalen. Niet via een saaie powerpoint of een A3-poster aan de muur. Verhalen leven, spreken tot de verbeelding, en niet onbelangrijk: ze worden onthouden en doorverteld.

DISCOVER YOUR WHY (simon sinek)
Als startpunt voor je visie en missie.
Een heldere Why geeft richting aan je HR-beleid, schept verbintenis tussen collega’s en helpt om je te positioneren in de markt. Waarvoor kom jij ‘s ochtend je bed uit?
Simon Sinek zegt het al: start with why. Weet jij waar de organisatie echt voor staat? Welke bijdrage jouw organisatie levert aan de maatschappij? Wat jullie als collega’s verbindt? De Why en How vormen een mooi startpunt voor het aanscherpen van de visie en missie.

MIX AAN CREATIEVE WERKVORMEN
Breng beweging op de werkvloer.
Je vindt dat er meer beweging en creativiteit op de werkvloer mag, en je zoekt als teamleider, manager, projectmanager vernieuwende werkvormen? Kom oefenen met een mix aan creatieve werkvormen!
Brainstormen, energie opwekken, groepsdynamiek, storytellingaspecten, groepsgesprekken leiden: er bestaan veel alternatieven op de vergadertafel. Er bestaan boeken met werkvormen genoeg, maar waar oefen je het? Tijdens Mix It!
