FYSIO.COM
6 DENKHOEDENSESSIE & BRAINSTORM
De vraag:
“Ik ben eigenaar Fysio.com. Op de teammiddag wil ik graag dat ons teamoverleg effectief verloopt en hoe krijg ik de juiste feedback op mijn voorstellen? Ook zoek ik een creatief idee voor de profilering van onze fysiotherapie-praktijk!”
“De kernproblemen van een organisatie is vaak moeilijk helder te krijgen. Voor Femke is dit helemaal niet moeilijk. Middels haar denk- werkwijze betrekt ze het hele team om problemen en oplossingen helder te krijgen. De ideeën die uit deze sessie naar voren zijn gekomen passen we nu toe in de praktijk en team voelt zich hierbij betrokken. “
De aanpak:
In deze werksessie gingen we middels de Zes Denkhoeden van De Bono aan de slag met een concrete vraagstelling. De ‘zes denkhoeden’ is een mooie manier om alle kennis, ervaring en creativiteit van het team te benutten zonder dat ego’s in het gedrang komen – vaak de reden waarom we in argumentenstructuur (voor-tegen, gelijk krijgen) blijven hangen wat weinig productief aan een gedragen oplossing bijdraagt. We sloten de teamdag af met het bedenken van een ludieke profilering van het merk. Met deze creatieve methodiek werd de middag positief en vrolijk afgesloten.
Het resultaat betrof niet alleen concrete output op hun vraagstuk, maar de medewerkers hebben met de 6 denkhoeden zelf ervaren welke stappen en denkstijlen bijdragen aan een effectief overleg. En natuurlijk ook teambuilding door het sámen bedenken van een leuke profileringsactie!
Andere klantcases
Brainstorm voor ’n sportief campagneconcept
TrainMore
De vraag: “We zoeken een nieuw concept voor onze campagne. We hebben originele ideeën nodig!”
Masterclass: The Future of Storytelling
Prix Europe in Helsinki
De vraag: “Verzorg een masterclass voor de tv-industrie over de toekomst van storytelling.”
Workshop: Ontdek je identiteitsverhaal
Stichting MRK
De vraag: “Wil jij op de landelijke dag voor MRK ‘iets met storytelling doen’ voor deze vrouwen?”


