TAILS.COM
BRAINSTORM VOOR NIEUW MERKSLOGAN
De vraag:
“Als externe brand consultant wil ik een brainstorm aanbieden voor de aanscherping van de merkslogan van mijn klant Tails.com“
De aanpak:
In samenwerking met de eigenaar van LaGUARDA Brand Consultancy heb ik de sessie vormgegeven, waarbij zij als brand consultant leidend was op de inhoud. Uitgangspunt en context vormden de merkstrategie, merkpersoonlijkheid, ijkpersonen en merkbelofte. Ik heb het team laten starten vanuit de huidige tagline en via verschillende creatieve technieken opende ik voor o.a. de copywriters en marketing director de speel- en denkruimte rondom de relevante kernwoorden van het merk Tails.com
Het resultaat betrof een muur vol aan potentiële taglines, slogans, uitingen die te clusteren vielen tot aantal concrete richtingen voor de definitieve tagline. Doel was om niet alleen het creëren van draagvlak, maar ook om de aanwezige copywriters concrete inspiratie en richting te geven voor het aanscherpen van de nieuwe tagline.
Andere klantcases
Brainstorm voor ’n sportief campagneconcept
TrainMore
De vraag: “We zoeken een nieuw concept voor onze campagne. We hebben originele ideeën nodig!”
Masterclass: The Future of Storytelling
Prix Europe in Helsinki
De vraag: “Verzorg een masterclass voor de tv-industrie over de toekomst van storytelling.”
Workshop: Ontdek je identiteitsverhaal
Stichting MRK
De vraag: “Wil jij op de landelijke dag voor MRK ‘iets met storytelling doen’ voor deze vrouwen?”


