Sabic
VAN COMPLEX PROBLEEM NAAR
MOGELIJKE OPLOSSINGEN
De vraag
“Wij zitten met een probleem in de productieketen, en al onze (logisch) bedachte oplossingen werken niet. Wij hebben een creatieve, nieuwe blik op het probleem nodig.”
Aanpak
In deze 2-daagse sessie begeleidde ik in samenwerking met ontwerpbureau LAVA een team van 50 man (chemici, productiemedewerkers, onderzoekers) in het vinden van creatieve oplossingen voor het complexe probleem.
Groepen stelden we nauwgezet samen voor de juiste groepsdynamiek en startten met een theoretische masterclass ‘Wat is creativiteit en hoe werkt het?’.
Het proces bestond uit het framen en reframen van het probleem en diverse ideation, mindmap- en contexttechnieken. Dit resulteerde in meer dan 40 mogelijke oplossingen die werkelijk getest zullen worden. In een terugkomiddag werden met een kernteam alle ideeën geëvalueerd en geclusterd naar haalbaarheid, impact en prioriteit.
Andere klantcases
Brainstorm voor ’n sportief campagneconcept
TrainMore
De vraag: “We zoeken een nieuw concept voor onze campagne. We hebben originele ideeën nodig!”
Masterclass: The Future of Storytelling
Prix Europe in Helsinki
De vraag: “Verzorg een masterclass voor de tv-industrie over de toekomst van storytelling.”
Workshop: Ontdek je identiteitsverhaal
Stichting MRK
De vraag: “Wil jij op de landelijke dag voor MRK ‘iets met storytelling doen’ voor deze vrouwen?”


