&SAMHOUD MEDIA
EEN EFFECTIEVER WERKPROCES
De vraag:
“Hoe kunnen wij onze (creatieve) workflow effectiever inrichten en vooral op een leuke manier met elkaar vormgeven?”
Femke verzorgde twee in-house workshops, met een leuke opbouw van theorie, oefeningen op basis van cases uit de praktijk en energizers. Centraal stonden onze workflow en technieken voor creatief denken. Femke is heel bevlogen en moedigde aan steeds een stap verder te gaan, de creatieve ‘stretch’ te maken. Ook voor mij als non-creative was dit super leerzaam en inspirerend.
De aanpak:
In roulerende subteams brachten van de huidige en gewenste creatieve workflow in kaart: waar zitten hiaten, wat gaat al goed, wat is nodig om goed te presteren in elke fase? Middels een ‘carroussel’ met gerichte vragen maakten we de kennis, ideëen en mogelijke oplossingen die (bewust of inbewust) al in alle hoofden zaten, zichtbaar.
Het resultaat was een shortlist aan actiepunten – bedacht vóór en dóor het hele team, het startpunt voor draagvlak.
Andere klantcases
Brainstorm voor ’n sportief campagneconcept
TrainMore
De vraag: “We zoeken een nieuw concept voor onze campagne. We hebben originele ideeën nodig!”
Masterclass: The Future of Storytelling
Prix Europe in Helsinki
De vraag: “Verzorg een masterclass voor de tv-industrie over de toekomst van storytelling.”
Workshop: Ontdek je identiteitsverhaal
Stichting MRK
De vraag: “Wil jij op de landelijke dag voor MRK ‘iets met storytelling doen’ voor deze vrouwen?”


