SAMEN DOEN
WHY-SESSIE
De vraag:
“Als MT willen graag de ‘why’ van onze organisatie helderder krijgen en aanscherpen.”
“Femke heeft een prettige manier om de boel te leiden, veel mooie werkvormen en is strak in de tijd.
Nu zo achteraf zien we dat de WHY er altijd is geweest, maar dat de HOE nog wel eens is veranderd en aangepast. Als team van Samen DOEN zijn we tot een prachtige WHY gekomen.
De mensen die vooraf twijfels hadden over het nut van een hele middag met de WHY bezig te zijn, zijn achteraf ontzettend tevreden met de opbrengst.”
Jennie PostDe aanpak:
Middels de officiële methodiek van Simon Sinek werkten subteams middels het delen van persoonlijke verhalen aan de why van de organisatie, en brachten die samen terug tot één gedragen why-statement.
Andere klantcases
“Hoe komen we als team tot betere ideeën?”
KLANT: Jem-ID
De vraag: “Als team zoeken we tools en technieken om samen tot betere ideeën te komen.”
Een creatieve expertisesessie voor een digitaal platform
KLANT: ROC Amsterdam
De vraag: “We willen vanuit verschillende doelgroepen expertise verzamelen m.b.t. een digitaal initiatief voor onze MBO-studenten.”
Workshop: ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: YES! Delft Students
De vraag: “Als bestuur willen we effectiever en gestructureerder brainstormen.”
Training Mural: online visueel samenwerken
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We willen onze projectleiders met Mural leren werken.”
WHY-sessie (à la Simon Sinek)
KLANT: AGE Media
We willen de ‘WHY’ van onze organisatie aanscherpen en verhelderen.”
Levendige persona’s & klantreizen (crime consult)
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Hoe kunnen we (online!) maximale creativiteit en praktische output behalen in ons overleg?”
Verdiepende WHY-sessies met de politie Noord-Holland
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Waarom doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ afpakken?”
Workshop storytelling: breng je cliënten tot leven
KLANT: Revalidatiecentrum Reade
De vraag: “We willen graag op zoek naar menselijke verhalen, voor in onze presentaties en communicatie”
Serie korte workshops ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We organiseren een themadag voor ketenpartners, en maken graag kennis met nieuwe, creatievere vormen van samenwerken.”
Londense brainstorm voor een nieuwe, creatieve merkslogan
KLANT: Tails.com (Londen)
De vraag: “Als brand consultant organiseer ik een brainstorm voor aanscherping van de huidige brand tagline van Tails.com“