WORKSHOP

BRAINSTORM ALS EEN EXPERT!

Leer hoe je in minder tijd tot betere ideeën komt.

Maak van je volgende brainstorm een succes!

Mensen rondom een tafel zetten, post-its klaarleggen en hopen dat er een goed idee wordt bedacht heet geen brainstormen, dat heet sparren.

Het grootste misverstand rondom brainstormen is dat het alleen om ideëen spuien gaat en heeft om die reden dan ook aan geloofwaardigheid ingeboet. Dat is zonde, want met de juiste, formele processtappen, mindset én technieken eindig je met relevante output waar ieder teamlid enthousiast over is!

Maar, hoe kom je nu tot die nieuwe invalshoeken? Hoe benut je de creatieve kracht van elk teamlid, hoe creeer je de juiste sfeer? En, als die 93 post-its aan de muur hangen, tja, wat dan?

Nieuwsgierig? Leuk, that’s the spirit 😉

Weet je niet zeker of een brainstorm is wat je zoekt? Bel me gerust en ik denk vrijblijvend met je mee!

0643986170 | femke@decreatievewerkvloer.nl

Wat leer je in deze workshop?

In deze actieve workshop leer je de basistheorie over het creatieve proces, ervaar je welke stappen noodzakelijk zijn, krijg je tips & tricks voor de juiste mindset en oefen je met een reeks laagdrempelige (maar supersterke!) werkvormen om in korte tijd tot meer out-of-the-box-ideëen te komen. Na afloop weet je hoe je de voorwaarden schept om van je volgende brainstormsessie een succes te maken!

Voor wie?

CREATIEF | elk team dat verwacht wordt last-minute met originele slogans, campagnes of nieuwe concepten te komen. (copy, design, eventbureaus, R&D)

BELEID | iedereen die geacht wordt (gedragen) oplossingen en passende ideeën te initiëren (managers, innovatietijgers, beleidsmakers)

– Workshop: brainstorm op basis van een fictieve vraag (nadruk op leren en trainen).
Werksessie: brainstorm rondom een bestaande probleemvraag (maatwerksessie).

“Femkes onconventionele aanpak zorgde direct voor een energieke sfeer in de groep en tijdens het proces werden we echt gestimuleerd om out-of-the-box te denken.”

Dit vonden anderen van deze werksessie:

“Femke begeleidde een brainstormsessie voor ideeën voor ons launchevent en follow-up marketing strategieën. Haar onconventionele aanpak zorgde direct voor een energieke sfeer in de groep en tijdens het proces werden we echt gestimuleerd om out-of-the-box te denken. De sessie leverde een flinke hoeveelheid geweldig creatieve en bruikbare ideeën die we samen met ons PR bureau verder konden uitwerken. Een resultaat dat we zonder Femke zeker niet hadden bereikt! Nogmaals dank voor de leuke en enerverende sessie!”
Jørgen Berkhof

Business Development, Mr. Wallski

With the different exercises and techniques Femke used, she truly helped to open creativity and at the same time organise the creative ideas into my models. This combined with Femke’s unique approach to it.. was about opening our mindset, widening ideas into a framework that my mind can understand and, (very important!) having a lot of fun for an afternoon.

We came up with a lot of ideas, but the one big thing that came out from it was that one copy line – the one the client now uses as their primary brand tagline. That line would have never happened if we hadn’t done all the process of thinking. It was super simple, that’s why I would recommend it to any organisation.”

Julia Laguarda

Owner, LaGuarda Brand & Marketing Consultancy

Andere workshops

Find Your Why (teamsessie)

Find Your Why (teamsessie)

Een heldere Why geeft richting aan je HR-beleid, schept verbintenis tussen collega’s, verduidelijkt je missie en helpt je te positioneren in de markt. Waarvoor komen jullie ‘s ochtend je bed uit?

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This