JEM-ID
WORKSHOP ‘BRAINSTORM ALS EEN EXPERT!’
De vraag:
“Wij zoeken als team tools en technieken om samen tot meer originele (en gedragen) ideeën te komen.”
De aanpak:
Aan de hand van een vraag van de klant nam ik het team mee langs de houdingsaspecten van creativiteit, deelde ik kort theorie over wat brainstormen nu eigenlijk is – en vooral ook wat het niet is!
Via de processtappen ging het team aan de slag met een concrete brainstormvraag. Ze oefenden met een set praktische idee-stimulerende technieken (om zelf toe te passen in het werk), alsmede een techniek om tot ideeselectie te komen: ze eindigden de middag met een aantal concrete conceptideeën op hun vraag.
Kortom: via een vliegende start, divergentie en convergentie leerden ze hoe je als team samen effectiever (en leuker) brainstormt!
Andere klantcases
Brainstorm voor ’n sportief campagneconcept
TrainMore
De vraag: “We zoeken een nieuw concept voor onze campagne. We hebben originele ideeën nodig!”
Masterclass: The Future of Storytelling
Prix Europe in Helsinki
De vraag: “Verzorg een masterclass voor de tv-industrie over de toekomst van storytelling.”
Workshop: Ontdek je identiteitsverhaal
Stichting MRK
De vraag: “Wil jij op de landelijke dag voor MRK ‘iets met storytelling doen’ voor deze vrouwen?”


