TAILS.COM

BRAINSTORM VOOR NIEUW MERKSLOGAN

De vraag:

“Als externe brand consultant wil ik een brainstorm aanbieden voor de aanscherping van de merkslogan van mijn klant Tails.com

De aanpak:

In samenwerking met de eigenaar van LaGUARDA Brand Consultancy heb ik de sessie vormgegeven, waarbij zij als brand consultant leidend was op de inhoud. Uitgangspunt en context vormden de merkstrategie, merkpersoonlijkheid, ijkpersonen en merkbelofte. Ik heb het team laten starten vanuit de huidige tagline en via verschillende creatieve technieken opende ik voor o.a. de copywriters en marketing director de speel- en denkruimte rondom de relevante kernwoorden van het merk Tails.com

Het resultaat betrof een muur vol aan potentiële taglines, slogans, uitingen die te clusteren vielen tot aantal concrete richtingen voor de definitieve tagline. Doel was om niet alleen het creëren van draagvlak, maar ook om de aanwezige copywriters concrete inspiratie en richting te geven voor het aanscherpen van de nieuwe tagline.

Andere klantcases

Why-sessie

Samen DOEN
De vraag: “Als MT willen we de ‘WHY’ van onze organisatie scherper krijgen.'”

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This