TAILS.COM
BRAINSTORM VOOR NIEUW MERKSLOGAN
De vraag:
“Als externe brand consultant wil ik een brainstorm aanbieden voor de aanscherping van de merkslogan van mijn klant Tails.com“
De aanpak:
In samenwerking met de eigenaar van LaGUARDA Brand Consultancy heb ik de sessie vormgegeven, waarbij zij als brand consultant leidend was op de inhoud. Uitgangspunt en context vormden de merkstrategie, merkpersoonlijkheid, ijkpersonen en merkbelofte. Ik heb het team laten starten vanuit de huidige tagline en via verschillende creatieve technieken opende ik voor o.a. de copywriters en marketing director de speel- en denkruimte rondom de relevante kernwoorden van het merk Tails.com
Het resultaat betrof een muur vol aan potentiële taglines, slogans, uitingen die te clusteren vielen tot aantal concrete richtingen voor de definitieve tagline. Doel was om niet alleen het creëren van draagvlak, maar ook om de aanwezige copywriters concrete inspiratie en richting te geven voor het aanscherpen van de nieuwe tagline.
Andere klantcases
Tekensessie: ideale toekomstteam
KLANT: NH SamenVeilig
De vraag: “Hoe kan ons ideale team in de toekomst eruit zien, qua rollen en werkproces?”
“Hoe komen we als team tot betere ideeën?”
KLANT: Jem-ID
De vraag: “Als team zoeken we tools en technieken om samen tot betere ideeën te komen.”
Kennissessie voor een digitaal platform
KLANT: ROC Amsterdam
De vraag: “We willen vanuit verschillende doelgroepen expertise verzamelen m.b.t. een digitaal initiatief voor onze MBO-studenten.”
Workshop: ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: YES! Delft Students
De vraag: “Als bestuur willen we effectiever en gestructureerder brainstormen.”
Training Mural: online visueel samenwerken
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We willen onze projectleiders met Mural leren werken.”
WHY-sessie (à la Simon Sinek)
KLANT: AGE Media
We willen de ‘WHY’ van onze organisatie aanscherpen en verhelderen.”
Levendige persona’s & klantreizen (crime consult)
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Hoe kunnen we (online!) maximale creativiteit en praktische output behalen in ons overleg?”
Verdiepende WHY-sessies met de politie Noord-Holland
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Waarom doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ afpakken?”
WHY – HOW – WHAT?
KLANT: Stichting Samen DOEN
De vraag: “Als MT willen we de ‘WHY’ van onze organisatie scherper krijgen.'”
Workshop storytelling: breng je cliënten tot leven
KLANT: Revalidatiecentrum Reade
De vraag: “We willen graag op zoek naar menselijke verhalen, voor in onze presentaties en communicatie”