TAILS.COM
BRAINSTORM VOOR NIEUW MERKSLOGAN
De vraag:
“Als externe brand consultant wil ik een brainstorm aanbieden voor de aanscherping van de merkslogan van mijn klant Tails.com“
De aanpak:
In samenwerking met de eigenaar van LaGUARDA Brand Consultancy heb ik de sessie vormgegeven, waarbij zij als brand consultant leidend was op de inhoud. Uitgangspunt en context vormden de merkstrategie, merkpersoonlijkheid, ijkpersonen en merkbelofte. Ik heb het team laten starten vanuit de huidige tagline en via verschillende creatieve technieken opende ik voor o.a. de copywriters en marketing director de speel- en denkruimte rondom de relevante kernwoorden van het merk Tails.com
Het resultaat betrof een muur vol aan potentiële taglines, slogans, uitingen die te clusteren vielen tot aantal concrete richtingen voor de definitieve tagline. Doel was om niet alleen het creëren van draagvlak, maar ook om de aanwezige copywriters concrete inspiratie en richting te geven voor het aanscherpen van de nieuwe tagline.
Andere klantcases
Ideationsessie: een originele lancering van kunstplatform
 Mr. Wallski
De vraag: “Binnenkort lanceren we ons nieuwe kunstmerk. We willen met een brainstorm originele ideeën bedenken voor het lanceringsevent.“
‘Netwerkborrel 2.0’: bier, inspiratie & verdieping
Fysio.com
De vraag: “Ik organiseer een netwerkborrel voor partners in de zorg. Hoe geef ik verdieping hieraan zodat het meer wordt dan alleen borrelen?”
Creatieve oplossing voor een chemisch probleem
Sabic
De vraag: “Wij zitten met een lastig procesprobleem. Al onze (logisch) bedachte oplossingen werken niet.”
Introductieworkshop Design Thinking
Hubbels Nijmegen
“De vraag: Laat de zzp’ers in mijn co-werkplek kennismaken met Design Thinking.”
Hackaton: hoe betrekken we jongeren online?
Gemeente AmsterdamDe vraag: “Wij zoeken een facilitator die het creatieve proces kan ontwerpen en begeleiden.”
Werksessie: ‘Find Your Why’ (team)
Ontwerpbureau in Amsterdam
De vraag: “Wij willen onze WHY, HOW en WHAT aanscherpen, als basis voor onze visie en missie.”
Brainstorm voor TV-commercial
 Laguarda Consultancy
De vraag: “Ik ben brand strategist en zoek een idee voor de nieuwe TV-commercial van een Duits online fotomerk.”
Visualiseren van de klantreis (customer journey)
DesignThinkers Academy
Een tweedaagse bootcamp Customer Journey Mapping (klantreis) waarin ik fungeerde als co-facilitator.
Handen en voeten aan visuele identiteit (werksessie)
Breitner Academie Amsterdam
De vraag: “We hebben een nieuwe naam en visuele identiteit, help ons deze handen en voeten te geven.”
Protoype voor innovatief literair concept (residency)
IfThen/WhatNow & Letterenfonds
De vraag: ’Voor een residency met vier creatieve makers zoeken we een facilitator om dit proces te ontwerpen en begeleiden.’









