LAGUARDA
BRAINSTORM voor TV-CAMPAGNE
De vraag:
“Ik ben eigenaar van Laguarda Consultancy en zoek een brainstormer voor een campagneconcept dat aansluit bij de markt en brand proposition van een online fotomerk.”
De aanpak:
In deze werksessie begeleidde ik deze brand strategist door middel van het bespreken van de brief, de doelgroep en een duidelijk brainstormvraag door een aantal ideationtechnieken. In dit geval fungeerde ik zelf ook als actieve brainstormer.
Het resultaat was niet alleen een drietal concrete tv-concepten om aan haar eindklant te presenteren, maar leidde ook tot verhelderende inzichten met betrekking tot de brand promise en propositie.
Andere klantcases
Mix it! Oefenen met werkvormen | oktober 2018
De Creatieve Werkvloer (open inschrijving)
Een mix van mensen oefent met een mix van creatieve werkvormen. Het doel? Werkvormen ontdekken en oefenen zodat je ze zelf met meer vertrouwen op je werkvloer kan inzetten!
Ideationsessie: een originele lancering van kunstplatform
Mr. Wallski
De vraag: “Binnenkort lanceren we ons nieuwe kunstmerk. We willen met een brainstorm originele ideeën bedenken voor het lanceringsevent.“
‘Netwerkborrel 2.0’: bier, inspiratie & verdieping
Fysio.com
De vraag: “Ik organiseer een netwerkborrel voor partners in de zorg. Hoe geef ik verdieping hieraan zodat het meer wordt dan alleen borrelen?”
Creatieve oplossing voor een chemisch probleem
Sabic
De vraag: “Wij zitten met een lastig procesprobleem. Al onze (logisch) bedachte oplossingen werken niet.”
Introductieworkshop Design Thinking
Hubbels Nijmegen
“De vraag: Laat de zzp’ers in mijn co-werkplek kennismaken met Design Thinking.”
Hackaton: hoe betrekken we jongeren online?
Gemeente AmsterdamDe vraag: “Wij zoeken een facilitator die het creatieve proces kan ontwerpen en begeleiden.”
Werksessie: ‘Find Your Why’ (team)
Ontwerpbureau in Amsterdam
De vraag: “Wij willen onze WHY, HOW en WHAT aanscherpen, als basis voor onze visie en missie.”
Visualiseren van de klantreis (customer journey)
DesignThinkers Academy
Een tweedaagse bootcamp Customer Journey Mapping (klantreis) waarin ik fungeerde als co-facilitator.
Handen en voeten aan visuele identiteit (werksessie)
Breitner Academie Amsterdam
De vraag: “We hebben een nieuwe naam en visuele identiteit, help ons deze handen en voeten te geven.”
Protoype voor innovatief literair concept (residency)
IfThen/WhatNow & Letterenfonds
De vraag: ’Voor een residency met vier creatieve makers zoeken we een facilitator om dit proces te ontwerpen en begeleiden.’