URBAN RESORT
BRAINSTORM STRATGISCH BELEIDSPLAN
De vraag:
“Voor het nieuwe strategisch beleidsplan willen we graag ideeën en input vanuit de werkvloer.”
Het was ongelooflijk prettig samenwerken met Femke. In korte tijd wist zij met een creatieve, inhoudelijk sterke en vooral inspirerende werksessie neer te zetten voor ons bedrijf. Haar talent is zeker dat ze zich razend snel in de materie kan verdiepen en daaruit vervolgens een focus kan aanbrengen. Deze focus is ongelooflijk belangrijk als je in rap tempo, met een grote groep collega’s, een veel omvattend vraagstuk wil behandelen. Zij kon ons bij de les houden, als we afdwaalde van de kern! Dankzij Femke’s inlevingsvermogen en grote verwoordingskracht, kon ze een prachtig op maat gemaakte en intieme werksessie realiseren. Bedankt voor een inspirerende middag, waar we met veel plezier naar terug kijken!
De aanpak:
In deze brainstorm verdeelde ik de mensen over 3 casussen uit de praktijk. Met hulp van een canvas met vragen bespraken mensen op visuele manier ‘hun’ casus. Het canvas was vooral gericht op positiviteit en potentie, maar bevatte ook een evaluerend deel, echter op zo een manier vormgegeven dat we de (positieve) blik op de toekomst hielden.
Voor de directie werd (letterlijk) zichtbaar wat leeft op de werkvloer, en in 2,5 uur tijd is veel kennis en ervaring opgehaald bij de mensen die het werk uiteindelijk doen. De subteams kwamen met ideeën voor het verbeteringen die inspiratie vormden voor het strategisch beleidsplan.
Andere klantcases
Ideationsessie: een originele lancering van kunstplatform
Mr. Wallski
De vraag: “Binnenkort lanceren we ons nieuwe kunstmerk. We willen met een brainstorm originele ideeën bedenken voor het lanceringsevent.“
‘Netwerkborrel 2.0’: bier, inspiratie & verdieping
Fysio.com
De vraag: “Ik organiseer een netwerkborrel voor partners in de zorg. Hoe geef ik verdieping hieraan zodat het meer wordt dan alleen borrelen?”
Creatieve oplossing voor een chemisch probleem
Sabic
De vraag: “Wij zitten met een lastig procesprobleem. Al onze (logisch) bedachte oplossingen werken niet.”
Introductieworkshop Design Thinking
Hubbels Nijmegen
“De vraag: Laat de zzp’ers in mijn co-werkplek kennismaken met Design Thinking.”
Hackaton: hoe betrekken we jongeren online?
Gemeente AmsterdamDe vraag: “Wij zoeken een facilitator die het creatieve proces kan ontwerpen en begeleiden.”
Werksessie: ‘Find Your Why’ (team)
Ontwerpbureau in Amsterdam
De vraag: “Wij willen onze WHY, HOW en WHAT aanscherpen, als basis voor onze visie en missie.”
Brainstorm voor TV-commercial
Laguarda Consultancy
De vraag: “Ik ben brand strategist en zoek een idee voor de nieuwe TV-commercial van een Duits online fotomerk.”
Visualiseren van de klantreis (customer journey)
DesignThinkers Academy
Een tweedaagse bootcamp Customer Journey Mapping (klantreis) waarin ik fungeerde als co-facilitator.
Handen en voeten aan visuele identiteit (werksessie)
Breitner Academie Amsterdam
De vraag: “We hebben een nieuwe naam en visuele identiteit, help ons deze handen en voeten te geven.”
Protoype voor innovatief literair concept (residency)
IfThen/WhatNow & Letterenfonds
De vraag: ’Voor een residency met vier creatieve makers zoeken we een facilitator om dit proces te ontwerpen en begeleiden.’