DESIGN THINKING MEETUP
DESIGNING OURSELVES FOR PERSONAL LEADERSHIP
The reason:
‘Business innovation’ and ‘self innovation’ are much alike: both are concerned with successfully adapting to change. I believe the future of service design will happen in organisations in which individuals have developed what I call ‘self-innovation’: a creative way of developing personal leadership.
When faced with a serious health crisis, I discovered that the recovery process of silence, exploration and experiment showed a 1 on 1 match with the DT process. My conclusion was that the wisdom for coping with change is already inside of us. And what is already there, can be discovered!
The workshop:
How do people in organisations build the resilience to deal with innovation, and therefore change? Behavioural change starts with a higher knowledge of the self. Flexible organisations are built on resilient people. This workshop is to explore the use of DT as a future methodology for HR.
In this workshop people put themselves at the centre of the design challenge. What happens if we view ourselves as ’the customer’ and our life as the ‘service’ to design?
Andere klantcases
Tekensessie: ideale toekomstteam
KLANT: NH SamenVeilig
De vraag: “Hoe kan ons ideale team in de toekomst eruit zien, qua rollen en werkproces?”
“Hoe komen we als team tot betere ideeën?”
KLANT: Jem-ID
De vraag: “Als team zoeken we tools en technieken om samen tot betere ideeën te komen.”
Kennissessie voor een digitaal platform
KLANT: ROC Amsterdam
De vraag: “We willen vanuit verschillende doelgroepen expertise verzamelen m.b.t. een digitaal initiatief voor onze MBO-studenten.”
Workshop: ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: YES! Delft Students
De vraag: “Als bestuur willen we effectiever en gestructureerder brainstormen.”
Training Mural: online visueel samenwerken
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We willen onze projectleiders met Mural leren werken.”
WHY-sessie (à la Simon Sinek)
KLANT: AGE Media
We willen de ‘WHY’ van onze organisatie aanscherpen en verhelderen.”
Levendige persona’s & klantreizen (crime consult)
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Hoe kunnen we (online!) maximale creativiteit en praktische output behalen in ons overleg?”
Verdiepende WHY-sessies met de politie Noord-Holland
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Waarom doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ afpakken?”
WHY – HOW – WHAT?
KLANT: Stichting Samen DOEN
De vraag: “Als MT willen we de ‘WHY’ van onze organisatie scherper krijgen.'”
Workshop storytelling: breng je cliënten tot leven
KLANT: Revalidatiecentrum Reade
De vraag: “We willen graag op zoek naar menselijke verhalen, voor in onze presentaties en communicatie”