MR. WALLSKI
ideation voor launch van nieuw merk
De vraag:
“Binnenkort lanceren we ons nieuwe merk Mr. Wallski. We zoeken ideeën voor een lanceringscampagne.“
Deze vraag kwam bij mij binnen via PressOnly, een pr-bureau in Amsterdam gericht op sport, mode en lifestyle en waar ik regelmatig mee samenwerk.
“Femke begeleidde een brainstormsessie voor ideeën voor ons launchevent en follow-up marketingstrategieën. Haar onconventionele aanpak zorgde direct voor een energieke sfeer in de groep en tijdens het proces werden we echt gestimluleerd om out-of-the-box te denken. De sessie leverde een flinke hoeveelheid geweldig creatieve en bruikbare ideeën die we samen met ons PR bureau verder konden uitwerken. Een resultaat dat we zonder Femke zeker niet hadden bereikt!”
De aanpak:
Vanuit de communicatiestrategie filterden we samen de juiste brainstormvraag. De ideationsessie bestond uit een gevarieerde mix van 8 deelnemers en middels verschillende divergentie- en convergentietechnieken kwam de groep tot een grote mix aan ideeën voor de campagne, die het PR-bureau kon uitwerken tot een tastbaar launch event en online content.
Andere klantcases
Tekensessie: ideale toekomstteam
KLANT: NH SamenVeilig
De vraag: “Hoe kan ons ideale team in de toekomst eruit zien, qua rollen en werkproces?”
“Hoe komen we als team tot betere ideeën?”
KLANT: Jem-ID
De vraag: “Als team zoeken we tools en technieken om samen tot betere ideeën te komen.”
Kennissessie voor een digitaal platform
KLANT: ROC Amsterdam
De vraag: “We willen vanuit verschillende doelgroepen expertise verzamelen m.b.t. een digitaal initiatief voor onze MBO-studenten.”
Workshop: ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: YES! Delft Students
De vraag: “Als bestuur willen we effectiever en gestructureerder brainstormen.”
Training Mural: online visueel samenwerken
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We willen onze projectleiders met Mural leren werken.”
WHY-sessie (à la Simon Sinek)
KLANT: AGE Media
We willen de ‘WHY’ van onze organisatie aanscherpen en verhelderen.”
Levendige persona’s & klantreizen (crime consult)
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Hoe kunnen we (online!) maximale creativiteit en praktische output behalen in ons overleg?”
Verdiepende WHY-sessies met de politie Noord-Holland
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Waarom doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ afpakken?”
WHY – HOW – WHAT?
KLANT: Stichting Samen DOEN
De vraag: “Als MT willen we de ‘WHY’ van onze organisatie scherper krijgen.'”
Workshop storytelling: breng je cliënten tot leven
KLANT: Revalidatiecentrum Reade
De vraag: “We willen graag op zoek naar menselijke verhalen, voor in onze presentaties en communicatie”