POLITIE NOORD-HOLLAND
CRIMECONSULT & DEsign THinking
De vraag:
“Hoe kunnen we (online!) uit ons interne ‘Crime Consult’ de maximale creativiteit halen en tevens praktische output genereren?”
“Ad hoc en met weinig voorbereidingstijd een online brainstormsessie ontwerpen en de host naar het juiste niveau coachen was voor Femke geen probleem.
De creatieve geest, flexibiliteit en professionaliteit van Femke zijn voorwaardelijk geweest om onze sessies (ook de why-sessies) toch online door te laten gaan in dit bizarre corona-tijdperk.
Ik weet nog niet precies wat het wordt, maar ik kijk nu al uit naar een volgende samenwerking!”
De aanpak:
Design Thinking bleek de beste methodiek om de vraag met elkaar te exploreren en tot eerste passende ideeen te komen. De deelnemers werkten in Mural, een virtueel interactief whiteboard. De Creatieve Werkvloer ontwierp visuele templates op maat voor de deelnemers om op te werken. Het team bestond uit 22 projectleiders die in verschillende breakout-rooms (in MS Teams) met het vraagstuk aan de slag gingen.

Andere klantcases
Ideationsessie: een originele lancering van kunstplatform
Mr. Wallski
De vraag: “Binnenkort lanceren we ons nieuwe kunstmerk. We willen met een brainstorm originele ideeën bedenken voor het lanceringsevent.“
‘Netwerkborrel 2.0’: bier, inspiratie & verdieping
Fysio.com
De vraag: “Ik organiseer een netwerkborrel voor partners in de zorg. Hoe geef ik verdieping hieraan zodat het meer wordt dan alleen borrelen?”
Creatieve oplossing voor een chemisch probleem
Sabic
De vraag: “Wij zitten met een lastig procesprobleem. Al onze (logisch) bedachte oplossingen werken niet.”
Introductieworkshop Design Thinking
Hubbels Nijmegen
“De vraag: Laat de zzp’ers in mijn co-werkplek kennismaken met Design Thinking.”
Hackaton: hoe betrekken we jongeren online?
Gemeente AmsterdamDe vraag: “Wij zoeken een facilitator die het creatieve proces kan ontwerpen en begeleiden.”
Werksessie: ‘Find Your Why’ (team)
Ontwerpbureau in Amsterdam
De vraag: “Wij willen onze WHY, HOW en WHAT aanscherpen, als basis voor onze visie en missie.”
Brainstorm voor TV-commercial
Laguarda Consultancy
De vraag: “Ik ben brand strategist en zoek een idee voor de nieuwe TV-commercial van een Duits online fotomerk.”
Visualiseren van de klantreis (customer journey)
DesignThinkers Academy
Een tweedaagse bootcamp Customer Journey Mapping (klantreis) waarin ik fungeerde als co-facilitator.
Handen en voeten aan visuele identiteit (werksessie)
Breitner Academie Amsterdam
De vraag: “We hebben een nieuwe naam en visuele identiteit, help ons deze handen en voeten te geven.”
Protoype voor innovatief literair concept (residency)
IfThen/WhatNow & Letterenfonds
De vraag: ’Voor een residency met vier creatieve makers zoeken we een facilitator om dit proces te ontwerpen en begeleiden.’