LaGUARDA CONSULTANCY
2-DAAGSE HEISESSIE
De vraag:
“Ik organiseer een 2-daagse heisesse met het team. Ik wil graag een beeld vormen van waar ons bedrijf staat en nieuwe ideeën voor ons portfolio”
“With the different exercises and techniques Femke used, she truly helped to open creativity and at the same time organise the creative ideas into my models. This combined with Femke’s unique approach to it.. was about opening our mindset, widening ideas into a framework that my mind can understand and, (very important!) having a lot of fun for an afternoon.
We came up with a lot of ideas, but the one big thing that came out from it was that one copy line – the one the client now uses as their primary brand tagline. That line would have never happened if we hadn’t done all the process of thinking. It was super simple, that’s why I would recommend it to any organisation.”
De aanpak:
Na een uitgebreide intake heb ik samen met de opdrachtgever een tweedaags programma opgesteld, waarin we op verschillende niveaus de onderneming doorlichtten. Het programma bestond o.a. uit een visiesessie, onderzoeken merkstrategie en merkpersoonlijkheid, aanscherping van het BMC (business model) een ideationsessie voor nieuwe producten, en een zes-denkhoedensessie. Uiteraard dit afgewisseld met spel en plezier!
Het resultaat was meer overeenstemming en draagvlak in het team op de visie, waar het bedrijf voor staat en naartoe werkt, wat de eerste low hanging fruits en dringende zaken waren om op te pakken (actieplan), en was er een goed gevoel bij de ontwikkelde merkpersoonlijkheid – de merkwaarden van waaruit je je profileert en zaken doet.
Andere klantcases
Tekensessie: ideale toekomstteam
KLANT: NH SamenVeilig
De vraag: “Hoe kan ons ideale team in de toekomst eruit zien, qua rollen en werkproces?”
“Hoe komen we als team tot betere ideeën?”
KLANT: Jem-ID
De vraag: “Als team zoeken we tools en technieken om samen tot betere ideeën te komen.”
Kennissessie voor een digitaal platform
KLANT: ROC Amsterdam
De vraag: “We willen vanuit verschillende doelgroepen expertise verzamelen m.b.t. een digitaal initiatief voor onze MBO-studenten.”
Workshop: ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: YES! Delft Students
De vraag: “Als bestuur willen we effectiever en gestructureerder brainstormen.”
Training Mural: online visueel samenwerken
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We willen onze projectleiders met Mural leren werken.”
WHY-sessie (à la Simon Sinek)
KLANT: AGE Media
We willen de ‘WHY’ van onze organisatie aanscherpen en verhelderen.”
Levendige persona’s & klantreizen (crime consult)
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Hoe kunnen we (online!) maximale creativiteit en praktische output behalen in ons overleg?”
Verdiepende WHY-sessies met de politie Noord-Holland
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Waarom doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ afpakken?”
WHY – HOW – WHAT?
KLANT: Stichting Samen DOEN
De vraag: “Als MT willen we de ‘WHY’ van onze organisatie scherper krijgen.'”
Workshop storytelling: breng je cliënten tot leven
KLANT: Revalidatiecentrum Reade
De vraag: “We willen graag op zoek naar menselijke verhalen, voor in onze presentaties en communicatie”