LaGUARDA CONSULTANCY
2-DAAGSE HEISESSIE
De vraag:
“Ik organiseer een 2-daagse heisesse met het team. Ik wil graag een beeld vormen van waar ons bedrijf staat en nieuwe ideeën voor ons portfolio”
“With the different exercises and techniques Femke used, she truly helped to open creativity and at the same time organise the creative ideas into my models. This combined with Femke’s unique approach to it.. was about opening our mindset, widening ideas into a framework that my mind can understand and, (very important!) having a lot of fun for an afternoon.
We came up with a lot of ideas, but the one big thing that came out from it was that one copy line – the one the client now uses as their primary brand tagline. That line would have never happened if we hadn’t done all the process of thinking. It was super simple, that’s why I would recommend it to any organisation.”
De aanpak:
Na een uitgebreide intake heb ik samen met de opdrachtgever een tweedaags programma opgesteld, waarin we op verschillende niveaus de onderneming doorlichtten. Het programma bestond o.a. uit een visiesessie, onderzoeken merkstrategie en merkpersoonlijkheid, aanscherping van het BMC (business model) een ideationsessie voor nieuwe producten, en een zes-denkhoedensessie. Uiteraard dit afgewisseld met spel en plezier!
Het resultaat was meer overeenstemming en draagvlak in het team op de visie, waar het bedrijf voor staat en naartoe werkt, wat de eerste low hanging fruits en dringende zaken waren om op te pakken (actieplan), en was er een goed gevoel bij de ontwikkelde merkpersoonlijkheid – de merkwaarden van waaruit je je profileert en zaken doet.
Andere klantcases
Ideationsessie: een originele lancering van kunstplatform
Mr. Wallski
De vraag: “Binnenkort lanceren we ons nieuwe kunstmerk. We willen met een brainstorm originele ideeën bedenken voor het lanceringsevent.“
‘Netwerkborrel 2.0’: bier, inspiratie & verdieping
Fysio.com
De vraag: “Ik organiseer een netwerkborrel voor partners in de zorg. Hoe geef ik verdieping hieraan zodat het meer wordt dan alleen borrelen?”
Creatieve oplossing voor een chemisch probleem
Sabic
De vraag: “Wij zitten met een lastig procesprobleem. Al onze (logisch) bedachte oplossingen werken niet.”
Introductieworkshop Design Thinking
Hubbels Nijmegen
“De vraag: Laat de zzp’ers in mijn co-werkplek kennismaken met Design Thinking.”
Hackaton: hoe betrekken we jongeren online?
Gemeente AmsterdamDe vraag: “Wij zoeken een facilitator die het creatieve proces kan ontwerpen en begeleiden.”
Werksessie: ‘Find Your Why’ (team)
Ontwerpbureau in Amsterdam
De vraag: “Wij willen onze WHY, HOW en WHAT aanscherpen, als basis voor onze visie en missie.”
Brainstorm voor TV-commercial
Laguarda Consultancy
De vraag: “Ik ben brand strategist en zoek een idee voor de nieuwe TV-commercial van een Duits online fotomerk.”
Visualiseren van de klantreis (customer journey)
DesignThinkers Academy
Een tweedaagse bootcamp Customer Journey Mapping (klantreis) waarin ik fungeerde als co-facilitator.
Handen en voeten aan visuele identiteit (werksessie)
Breitner Academie Amsterdam
De vraag: “We hebben een nieuwe naam en visuele identiteit, help ons deze handen en voeten te geven.”
Protoype voor innovatief literair concept (residency)
IfThen/WhatNow & Letterenfonds
De vraag: ’Voor een residency met vier creatieve makers zoeken we een facilitator om dit proces te ontwerpen en begeleiden.’