AMSTERDAMS KLEINKUNSTFESTIVAL
VERHELDERING VAN DE VISIE
De vraag:
“Als bestuur en directie verkennen we graag onze gezamenlijke ambitie en toekomstdromen voor het Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF).”
“Werken met Femke was een positieve ervaring met een constructief resultaat. Ze trof een gedegen voorbereiding en combineerde deze door heldere doelstellingen te formuleren. Ze hield de planning tijdens de sessie goed in de gaten zonder een dwingend keurslijf. Femke is een fijn mens om mee te werken en een professional die een team naar een tastbaar resultaat kan leiden.”
De aanpak:
Een toekomst schetsen begint met samen dromen. Wat wil je zien gebeuren? Het Zou Geweldig Zijn Als… Wat zijn de stippen op de horizon? Heb je deze samen verduidelijkt, dan komt de weg er naartoe. Welke kritische hiaten zie je op weg naar de realisatie van je visie? Hoe kunnen jullie die aanpakken, welke ideeen zijn daarvoor en welk hiaat heeft de meeste prioriteit?
Het resultaat van deze werk sessie was de neuzen meer dezelfde kant op, de dromen & expertise van de leden op tafel en inzichten voor de te nemen vervolgstappen.
Andere klantcases
Ideationsessie: een originele lancering van kunstplatform
Mr. Wallski
De vraag: “Binnenkort lanceren we ons nieuwe kunstmerk. We willen met een brainstorm originele ideeën bedenken voor het lanceringsevent.“
‘Netwerkborrel 2.0’: bier, inspiratie & verdieping
Fysio.com
De vraag: “Ik organiseer een netwerkborrel voor partners in de zorg. Hoe geef ik verdieping hieraan zodat het meer wordt dan alleen borrelen?”
Creatieve oplossing voor een chemisch probleem
Sabic
De vraag: “Wij zitten met een lastig procesprobleem. Al onze (logisch) bedachte oplossingen werken niet.”
Introductieworkshop Design Thinking
Hubbels Nijmegen
“De vraag: Laat de zzp’ers in mijn co-werkplek kennismaken met Design Thinking.”
Hackaton: hoe betrekken we jongeren online?
Gemeente AmsterdamDe vraag: “Wij zoeken een facilitator die het creatieve proces kan ontwerpen en begeleiden.”
Werksessie: ‘Find Your Why’ (team)
Ontwerpbureau in Amsterdam
De vraag: “Wij willen onze WHY, HOW en WHAT aanscherpen, als basis voor onze visie en missie.”
Brainstorm voor TV-commercial
Laguarda Consultancy
De vraag: “Ik ben brand strategist en zoek een idee voor de nieuwe TV-commercial van een Duits online fotomerk.”
Visualiseren van de klantreis (customer journey)
DesignThinkers Academy
Een tweedaagse bootcamp Customer Journey Mapping (klantreis) waarin ik fungeerde als co-facilitator.
Handen en voeten aan visuele identiteit (werksessie)
Breitner Academie Amsterdam
De vraag: “We hebben een nieuwe naam en visuele identiteit, help ons deze handen en voeten te geven.”
Protoype voor innovatief literair concept (residency)
IfThen/WhatNow & Letterenfonds
De vraag: ’Voor een residency met vier creatieve makers zoeken we een facilitator om dit proces te ontwerpen en begeleiden.’