Breitner Academie Amsterdam
NIEUWE identiteit: HANDEN & VOETEN!
De vraag
De vraag: “We hebben nu een nieuwe visuele identiteit en naam, help ons deze identiteit handen en voeten te geven.”
Aanpak
Samen met brand strategist Cecilia Martin (Lava Design), die deze sessie en de re-brand organiseerde, begeleidde ik het team van docenten en medewerkers in hun zoektocht naar een gedragen invulling van de (nieuwe) identiteit van Breitner Academie. Middels visuele oefeningen werd de overlap tussen medewerkers en de invulling duidelijk. De resultaten werden door LAVA gebundeld in een mooi vormgegeven ‘brand book’.
Andere klantcases
Tekensessie: ideale toekomstteam
KLANT: NH SamenVeilig
De vraag: “Hoe kan ons ideale team in de toekomst eruit zien, qua rollen en werkproces?”
“Hoe komen we als team tot betere ideeën?”
KLANT: Jem-ID
De vraag: “Als team zoeken we tools en technieken om samen tot betere ideeën te komen.”
Kennissessie voor een digitaal platform
KLANT: ROC Amsterdam
De vraag: “We willen vanuit verschillende doelgroepen expertise verzamelen m.b.t. een digitaal initiatief voor onze MBO-studenten.”
Workshop: ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: YES! Delft Students
De vraag: “Als bestuur willen we effectiever en gestructureerder brainstormen.”
Training Mural: online visueel samenwerken
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We willen onze projectleiders met Mural leren werken.”
WHY-sessie (à la Simon Sinek)
KLANT: AGE Media
We willen de ‘WHY’ van onze organisatie aanscherpen en verhelderen.”
Levendige persona’s & klantreizen (crime consult)
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Hoe kunnen we (online!) maximale creativiteit en praktische output behalen in ons overleg?”
Verdiepende WHY-sessies met de politie Noord-Holland
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Waarom doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ afpakken?”
WHY – HOW – WHAT?
KLANT: Stichting Samen DOEN
De vraag: “Als MT willen we de ‘WHY’ van onze organisatie scherper krijgen.'”
Workshop storytelling: breng je cliënten tot leven
KLANT: Revalidatiecentrum Reade
De vraag: “We willen graag op zoek naar menselijke verhalen, voor in onze presentaties en communicatie”