Amsterdams ontwerpbureau
DE why, how, what
De vraag
“Wij willen onze WHY, HOW en WHAT aanscherpen, om opnieuw na te denken over onze visie en missie. We zoeken een facilitator die dit proces begeleidt.”
De aanpak
Voor deze workshop stelde ik een programma op op basis van Simon Sinek’s Discover Your Why-methodiek. Aan de hand van persoonlijke verhalen, waarin je contribution & impact zichtbaar wordt, kom je als team dichter bij de WHY. Het resultaat is een WHY-draft, een lijst aan HOW’s waar het team na de sessie verder mee aan de slag is gegaan, om vanuit hier hun missie en visie aan te scherpen.
Mooi neveneffect was teambuilding: waarom komen mijn collega’s ‘s ochtend eigenlijk hun bed uit en waarom vinden we werken voor dit bureau nog steeds zo leuk?
Andere klantcases
Tekensessie: ideale toekomstteam
KLANT: NH SamenVeilig
De vraag: “Hoe kan ons ideale team in de toekomst eruit zien, qua rollen en werkproces?”
“Hoe komen we als team tot betere ideeën?”
KLANT: Jem-ID
De vraag: “Als team zoeken we tools en technieken om samen tot betere ideeën te komen.”
Kennissessie voor een digitaal platform
KLANT: ROC Amsterdam
De vraag: “We willen vanuit verschillende doelgroepen expertise verzamelen m.b.t. een digitaal initiatief voor onze MBO-studenten.”
Workshop: ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: YES! Delft Students
De vraag: “Als bestuur willen we effectiever en gestructureerder brainstormen.”
Training Mural: online visueel samenwerken
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We willen onze projectleiders met Mural leren werken.”
WHY-sessie (à la Simon Sinek)
KLANT: AGE Media
We willen de ‘WHY’ van onze organisatie aanscherpen en verhelderen.”
Levendige persona’s & klantreizen (crime consult)
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Hoe kunnen we (online!) maximale creativiteit en praktische output behalen in ons overleg?”
Verdiepende WHY-sessies met de politie Noord-Holland
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Waarom doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ afpakken?”
WHY – HOW – WHAT?
KLANT: Stichting Samen DOEN
De vraag: “Als MT willen we de ‘WHY’ van onze organisatie scherper krijgen.'”
Workshop storytelling: breng je cliënten tot leven
KLANT: Revalidatiecentrum Reade
De vraag: “We willen graag op zoek naar menselijke verhalen, voor in onze presentaties en communicatie”




