SAMEN DOEN
WHY-SESSIE
De vraag:
“Als MT willen graag de ‘why’ van onze organisatie helderder krijgen en aanscherpen.”
“Femke heeft een prettige manier om de boel te leiden, veel mooie werkvormen en is strak in de tijd.
Nu zo achteraf zien we dat de WHY er altijd is geweest, maar dat de HOE nog wel eens is veranderd en aangepast. Als team van Samen DOEN zijn we tot een prachtige WHY gekomen.
De mensen die vooraf twijfels hadden over het nut van een hele middag met de WHY bezig te zijn, zijn achteraf ontzettend tevreden met de opbrengst.”
De aanpak:
Middels de officiële methodiek van Simon Sinek werkten subteams middels het delen van persoonlijke verhalen aan de why van de organisatie, en brachten die samen terug tot één gedragen why-statement.
Andere klantcases
Ideationsessie: een originele lancering van kunstplatform
Mr. Wallski
De vraag: “Binnenkort lanceren we ons nieuwe kunstmerk. We willen met een brainstorm originele ideeën bedenken voor het lanceringsevent.“
‘Netwerkborrel 2.0’: bier, inspiratie & verdieping
Fysio.com
De vraag: “Ik organiseer een netwerkborrel voor partners in de zorg. Hoe geef ik verdieping hieraan zodat het meer wordt dan alleen borrelen?”
Creatieve oplossing voor een chemisch probleem
Sabic
De vraag: “Wij zitten met een lastig procesprobleem. Al onze (logisch) bedachte oplossingen werken niet.”
Introductieworkshop Design Thinking
Hubbels Nijmegen
“De vraag: Laat de zzp’ers in mijn co-werkplek kennismaken met Design Thinking.”
Hackaton: hoe betrekken we jongeren online?
Gemeente AmsterdamDe vraag: “Wij zoeken een facilitator die het creatieve proces kan ontwerpen en begeleiden.”
Werksessie: ‘Find Your Why’ (team)
Ontwerpbureau in Amsterdam
De vraag: “Wij willen onze WHY, HOW en WHAT aanscherpen, als basis voor onze visie en missie.”
Brainstorm voor TV-commercial
Laguarda Consultancy
De vraag: “Ik ben brand strategist en zoek een idee voor de nieuwe TV-commercial van een Duits online fotomerk.”
Visualiseren van de klantreis (customer journey)
DesignThinkers Academy
Een tweedaagse bootcamp Customer Journey Mapping (klantreis) waarin ik fungeerde als co-facilitator.
Handen en voeten aan visuele identiteit (werksessie)
Breitner Academie Amsterdam
De vraag: “We hebben een nieuwe naam en visuele identiteit, help ons deze handen en voeten te geven.”
Protoype voor innovatief literair concept (residency)
IfThen/WhatNow & Letterenfonds
De vraag: ’Voor een residency met vier creatieve makers zoeken we een facilitator om dit proces te ontwerpen en begeleiden.’