MUSEUMKIDS
WORKSHOP PERSONA’S MAKEN
De vraag:
“Hoe kunnen wij al onze doelgroepkennis nóg beter tot uiting brengen door middel van persona’s?”
De aanpak:
Bij persona’s is het belangrijk te weten wat iemands diepere verlangen of behoefte is, en ook waar zijn of haar pijnpunten liggen. Als je dit weet, ben je nog beter in staat om passende marketingboodschappen te formuleren of nieuwe producten of diensten te ontwikkelen. Een persona is een levendige visualisatie van je ijkpersoon. Voor het creëren van de persona’s gebruikten we in deze workshop zowel kwalitatieve als kwantitatieve data.
Als afsluiting presenteerden de deelnemers op animerende wijze zijn of haar persona, waardoor de doelgroepen van MuseumKids echt tot leven kwamen!
Andere klantcases
Tekensessie: ideale toekomstteam
KLANT: NH SamenVeilig
De vraag: “Hoe kan ons ideale team in de toekomst eruit zien, qua rollen en werkproces?”
“Hoe komen we als team tot betere ideeën?”
KLANT: Jem-ID
De vraag: “Als team zoeken we tools en technieken om samen tot betere ideeën te komen.”
Kennissessie voor een digitaal platform
KLANT: ROC Amsterdam
De vraag: “We willen vanuit verschillende doelgroepen expertise verzamelen m.b.t. een digitaal initiatief voor onze MBO-studenten.”
Workshop: ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: YES! Delft Students
De vraag: “Als bestuur willen we effectiever en gestructureerder brainstormen.”
Training Mural: online visueel samenwerken
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We willen onze projectleiders met Mural leren werken.”
WHY-sessie (à la Simon Sinek)
KLANT: AGE Media
We willen de ‘WHY’ van onze organisatie aanscherpen en verhelderen.”
Levendige persona’s & klantreizen (crime consult)
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Hoe kunnen we (online!) maximale creativiteit en praktische output behalen in ons overleg?”
Verdiepende WHY-sessies met de politie Noord-Holland
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “Waarom doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ afpakken?”
WHY – HOW – WHAT?
KLANT: Stichting Samen DOEN
De vraag: “Als MT willen we de ‘WHY’ van onze organisatie scherper krijgen.'”
Workshop storytelling: breng je cliënten tot leven
KLANT: Revalidatiecentrum Reade
De vraag: “We willen graag op zoek naar menselijke verhalen, voor in onze presentaties en communicatie”