FYSIO.COM
6 DENKHOEDENSESSIE & BRAINSTORM
De vraag:
“Ik ben eigenaar Fysio.com. Op de teammiddag wil ik graag dat ons teamoverleg effectief verloopt en hoe krijg ik de juiste feedback op mijn voorstellen? Ook zoek ik een creatief idee voor de profilering van onze fysiotherapie-praktijk!”
“De kernproblemen van een organisatie is vaak moeilijk helder te krijgen. Voor Femke is dit helemaal niet moeilijk. Middels haar denk- werkwijze betrekt ze het hele team om problemen en oplossingen helder te krijgen. De ideeën die uit deze sessie naar voren zijn gekomen passen we nu toe in de praktijk en team voelt zich hierbij betrokken. “
De aanpak:
In deze werksessie gingen we middels de Zes Denkhoeden van De Bono aan de slag met een concrete vraagstelling. De ‘zes denkhoeden’ is een mooie manier om alle kennis, ervaring en creativiteit van het team te benutten zonder dat ego’s in het gedrang komen – vaak de reden waarom we in argumentenstructuur (voor-tegen, gelijk krijgen) blijven hangen wat weinig productief aan een gedragen oplossing bijdraagt. We sloten de teamdag af met het bedenken van een ludieke profilering van het merk. Met deze creatieve methodiek werd de middag positief en vrolijk afgesloten.
Het resultaat betrof niet alleen concrete output op hun vraagstuk, maar de medewerkers hebben met de 6 denkhoeden zelf ervaren welke stappen en denkstijlen bijdragen aan een effectief overleg. En natuurlijk ook teambuilding door het sámen bedenken van een leuke profileringsactie!
Andere klantcases
Serie korte workshops ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We organiseren een themadag voor ketenpartners, en maken graag kennis met nieuwe, creatievere vormen van samenwerken.”
Londense brainstorm voor een nieuwe, creatieve merkslogan
KLANT: Tails.com (Londen)
De vraag: “Als brand consultant organiseer ik een brainstorm voor aanscherping van de huidige brand tagline van Tails.com“
Tweedaagse heisessie: aanscherping van het merk, het BMC en de visie
LaGUARDA Consultancy
De vraag: “Ik organiseer een 2-daagse heisesse om een beeld te vormen waar ons bedrijf staat en zoek ideeën voor ons portfolio.”
Heisessie RvT over de toekomst: ‘Hoe kunnen we….’
Schouwburg Het Park (Hoorn)
De vraag: “Als directeur heb ik binnenkort een hei-sessie met de RvT. Graag zou ik onze agenda op meer creatieve wijze invullen.”
Grote brainstorm met stakeholders voor strategisch beleidsplan
KLANT: Stichting Urban Resort
De vraag: “Voor het nieuwe strategisch beleidsplan willen we graag ideeën en input vanuit de werkvloer.”
“Hoe maken we ons werkproces effectiever?”
&samhoud media
De vraag: “Hoe kunnen wij ons (creatieve) werkproces effectiever en vooral op leuke manier met elkaar vormgeven?”
Verkenning van de toekomstvisie
Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF)
De vraag: “We verkennen als bestuur en directie graag onze gezamenlijke ambitie en toekomstdromen.”
“Design yourself for personal leadership”
DESIGN THINKING Meetup
Workshop waarin ik de Design Thinking-methodiek inzet voor persoonlijke ontwikkeling. Wat gebeurt er als we onszelf (en niet de klant) centraal zetten in de creatieve uitdaging?
Workshop: Visualiseren van ‘personas’ (ijkpersonen)
MuseumKids
De vraag: “Hoe kunnen wij onze doelgroepsegmenten vertalen in levendige persona’s, als basis voor onze nieuwe campagnestrategie?”
Mix it! Oefenen met werkvormen | oktober 2018
De Creatieve Werkvloer (open inschrijving)
Een mix van mensen oefent met een mix van creatieve werkvormen. Het doel? Werkvormen ontdekken en oefenen zodat je ze zelf met meer vertrouwen op je werkvloer kan inzetten!








