TAILS.COM

BRAINSTORM VOOR NIEUW MERKSLOGAN

De vraag:

“Als externe brand consultant wil ik een brainstorm aanbieden voor de aanscherping van de merkslogan van mijn klant Tails.com

De aanpak:

In samenwerking met de eigenaar van LaGUARDA Brand Consultancy heb ik de sessie vormgegeven, waarbij zij als brand consultant leidend was op de inhoud. Uitgangspunt en context vormden de merkstrategie, merkpersoonlijkheid, ijkpersonen en merkbelofte. Ik heb het team laten starten vanuit de huidige tagline en via verschillende creatieve technieken opende ik voor o.a. de copywriters en marketing director de speel- en denkruimte rondom de relevante kernwoorden van het merk Tails.com

Het resultaat betrof een muur vol aan potentiële taglines, slogans, uitingen die te clusteren vielen tot aantal concrete richtingen voor de definitieve tagline. Doel was om niet alleen het creëren van draagvlak, maar ook om de aanwezige copywriters concrete inspiratie en richting te geven voor het aanscherpen van de nieuwe tagline.

Andere klantcases

Mix it! Oefenen met werkvormen | oktober 2018

De Creatieve Werkvloer (open inschrijving)
Een mix van mensen oefent met een mix van creatieve werkvormen. Het doel? Werkvormen ontdekken en oefenen zodat je ze zelf met meer vertrouwen op je werkvloer kan inzetten!

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This