LaGUARDA CONSULTANCY
2-DAAGSE HEISESSIE
De vraag:
“Ik organiseer een 2-daagse heisesse met het team. Ik wil graag een beeld vormen van waar ons bedrijf staat en nieuwe ideeën voor ons portfolio”
“With the different exercises and techniques Femke used, she truly helped to open creativity and at the same time organise the creative ideas into my models. This combined with Femke’s unique approach to it.. was about opening our mindset, widening ideas into a framework that my mind can understand and, (very important!) having a lot of fun for an afternoon.
We came up with a lot of ideas, but the one big thing that came out from it was that one copy line – the one the client now uses as their primary brand tagline. That line would have never happened if we hadn’t done all the process of thinking. It was super simple, that’s why I would recommend it to any organisation.”
De aanpak:
Na een uitgebreide intake heb ik samen met de opdrachtgever een tweedaags programma opgesteld, waarin we op verschillende niveaus de onderneming doorlichtten. Het programma bestond o.a. uit een visiesessie, onderzoeken merkstrategie en merkpersoonlijkheid, aanscherping van het BMC (business model) een ideationsessie voor nieuwe producten, en een zes-denkhoedensessie. Uiteraard dit afgewisseld met spel en plezier!
Het resultaat was meer overeenstemming en draagvlak in het team op de visie, waar het bedrijf voor staat en naartoe werkt, wat de eerste low hanging fruits en dringende zaken waren om op te pakken (actieplan), en was er een goed gevoel bij de ontwikkelde merkpersoonlijkheid – de merkwaarden van waaruit je je profileert en zaken doet.
Andere klantcases
Serie korte workshops ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We organiseren een themadag voor ketenpartners, en maken graag kennis met nieuwe, creatievere vormen van samenwerken.”
Londense brainstorm voor een nieuwe, creatieve merkslogan
KLANT: Tails.com (Londen)
De vraag: “Als brand consultant organiseer ik een brainstorm voor aanscherping van de huidige brand tagline van Tails.com“
Heisessie RvT over de toekomst: ‘Hoe kunnen we….’
Schouwburg Het Park (Hoorn)
De vraag: “Als directeur heb ik binnenkort een hei-sessie met de RvT. Graag zou ik onze agenda op meer creatieve wijze invullen.”
Grote brainstorm met stakeholders voor strategisch beleidsplan
KLANT: Stichting Urban Resort
De vraag: “Voor het nieuwe strategisch beleidsplan willen we graag ideeën en input vanuit de werkvloer.”
“Hoe maken we ons werkproces effectiever?”
&samhoud media
De vraag: “Hoe kunnen wij ons (creatieve) werkproces effectiever en vooral op leuke manier met elkaar vormgeven?”
Verkenning van de toekomstvisie
Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF)
De vraag: “We verkennen als bestuur en directie graag onze gezamenlijke ambitie en toekomstdromen.”
“Design yourself for personal leadership”
DESIGN THINKING Meetup
Workshop waarin ik de Design Thinking-methodiek inzet voor persoonlijke ontwikkeling. Wat gebeurt er als we onszelf (en niet de klant) centraal zetten in de creatieve uitdaging?
Effectief vergaderen: zes denkhoeden van De Bono
Fysio.com
De vraag: “Hoe kan ik vergaderingen effectief laten verlopen? Hoe krijg ik de juiste feedback op mijn voorstellen? Ik zoek een creatief idee voor de profilering van mijn praktijk!”
Workshop: Visualiseren van ‘personas’ (ijkpersonen)
MuseumKids
De vraag: “Hoe kunnen wij onze doelgroepsegmenten vertalen in levendige persona’s, als basis voor onze nieuwe campagnestrategie?”
Mix it! Oefenen met werkvormen | oktober 2018
De Creatieve Werkvloer (open inschrijving)
Een mix van mensen oefent met een mix van creatieve werkvormen. Het doel? Werkvormen ontdekken en oefenen zodat je ze zelf met meer vertrouwen op je werkvloer kan inzetten!