LAGUARDA
BRAINSTORM voor TV-CAMPAGNE
De vraag:
“Ik ben eigenaar van Laguarda Consultancy en zoek een brainstormer voor een campagneconcept dat aansluit bij de markt en brand proposition van een online fotomerk.”
De aanpak:
In deze werksessie begeleidde ik deze brand strategist door middel van het bespreken van de brief, de doelgroep en een duidelijk brainstormvraag door een aantal ideationtechnieken. In dit geval fungeerde ik zelf ook als actieve brainstormer.
Het resultaat was niet alleen een drietal concrete tv-concepten om aan haar eindklant te presenteren, maar leidde ook tot verhelderende inzichten met betrekking tot de brand promise en propositie.
Andere klantcases
Serie korte workshops ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We organiseren een themadag voor ketenpartners, en maken graag kennis met nieuwe, creatievere vormen van samenwerken.”
Londense brainstorm voor een nieuwe, creatieve merkslogan
KLANT: Tails.com (Londen)
De vraag: “Als brand consultant organiseer ik een brainstorm voor aanscherping van de huidige brand tagline van Tails.com“
Tweedaagse heisessie: aanscherping van het merk, het BMC en de visie
LaGUARDA Consultancy
De vraag: “Ik organiseer een 2-daagse heisesse om een beeld te vormen waar ons bedrijf staat en zoek ideeën voor ons portfolio.”
Heisessie RvT over de toekomst: ‘Hoe kunnen we….’
Schouwburg Het Park (Hoorn)
De vraag: “Als directeur heb ik binnenkort een hei-sessie met de RvT. Graag zou ik onze agenda op meer creatieve wijze invullen.”
Grote brainstorm met stakeholders voor strategisch beleidsplan
KLANT: Stichting Urban Resort
De vraag: “Voor het nieuwe strategisch beleidsplan willen we graag ideeën en input vanuit de werkvloer.”
“Hoe maken we ons werkproces effectiever?”
&samhoud media
De vraag: “Hoe kunnen wij ons (creatieve) werkproces effectiever en vooral op leuke manier met elkaar vormgeven?”
Verkenning van de toekomstvisie
Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF)
De vraag: “We verkennen als bestuur en directie graag onze gezamenlijke ambitie en toekomstdromen.”
“Design yourself for personal leadership”
DESIGN THINKING Meetup
Workshop waarin ik de Design Thinking-methodiek inzet voor persoonlijke ontwikkeling. Wat gebeurt er als we onszelf (en niet de klant) centraal zetten in de creatieve uitdaging?
Effectief vergaderen: zes denkhoeden van De Bono
Fysio.com
De vraag: “Hoe kan ik vergaderingen effectief laten verlopen? Hoe krijg ik de juiste feedback op mijn voorstellen? Ik zoek een creatief idee voor de profilering van mijn praktijk!”
Workshop: Visualiseren van ‘personas’ (ijkpersonen)
MuseumKids
De vraag: “Hoe kunnen wij onze doelgroepsegmenten vertalen in levendige persona’s, als basis voor onze nieuwe campagnestrategie?”