&SAMHOUD MEDIA
EEN EFFECTIEVER WERKPROCES
De vraag:
“Hoe kunnen wij onze (creatieve) workflow effectiever inrichten en vooral op een leuke manier met elkaar vormgeven?”
Femke verzorgde twee in-house workshops, met een leuke opbouw van theorie, oefeningen op basis van cases uit de praktijk en energizers. Centraal stonden onze workflow en technieken voor creatief denken. Femke is heel bevlogen en moedigde aan steeds een stap verder te gaan, de creatieve ‘stretch’ te maken. Ook voor mij als non-creative was dit super leerzaam en inspirerend.
De aanpak:
In roulerende subteams brachten van de huidige en gewenste creatieve workflow in kaart: waar zitten hiaten, wat gaat al goed, wat is nodig om goed te presteren in elke fase? Middels een ‘carroussel’ met gerichte vragen maakten we de kennis, ideëen en mogelijke oplossingen die (bewust of inbewust) al in alle hoofden zaten, zichtbaar.
Het resultaat was een shortlist aan actiepunten – bedacht vóór en dóor het hele team, het startpunt voor draagvlak.
Andere klantcases
Serie korte workshops ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We organiseren een themadag voor ketenpartners, en maken graag kennis met nieuwe, creatievere vormen van samenwerken.”
Londense brainstorm voor een nieuwe, creatieve merkslogan
KLANT: Tails.com (Londen)
De vraag: “Als brand consultant organiseer ik een brainstorm voor aanscherping van de huidige brand tagline van Tails.com“
Tweedaagse heisessie: aanscherping van het merk, het BMC en de visie
LaGUARDA Consultancy
De vraag: “Ik organiseer een 2-daagse heisesse om een beeld te vormen waar ons bedrijf staat en zoek ideeën voor ons portfolio.”
Heisessie RvT over de toekomst: ‘Hoe kunnen we….’
Schouwburg Het Park (Hoorn)
De vraag: “Als directeur heb ik binnenkort een hei-sessie met de RvT. Graag zou ik onze agenda op meer creatieve wijze invullen.”
Grote brainstorm met stakeholders voor strategisch beleidsplan
KLANT: Stichting Urban Resort
De vraag: “Voor het nieuwe strategisch beleidsplan willen we graag ideeën en input vanuit de werkvloer.”
Verkenning van de toekomstvisie
Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF)
De vraag: “We verkennen als bestuur en directie graag onze gezamenlijke ambitie en toekomstdromen.”
“Design yourself for personal leadership”
DESIGN THINKING Meetup
Workshop waarin ik de Design Thinking-methodiek inzet voor persoonlijke ontwikkeling. Wat gebeurt er als we onszelf (en niet de klant) centraal zetten in de creatieve uitdaging?
Effectief vergaderen: zes denkhoeden van De Bono
Fysio.com
De vraag: “Hoe kan ik vergaderingen effectief laten verlopen? Hoe krijg ik de juiste feedback op mijn voorstellen? Ik zoek een creatief idee voor de profilering van mijn praktijk!”
Workshop: Visualiseren van ‘personas’ (ijkpersonen)
MuseumKids
De vraag: “Hoe kunnen wij onze doelgroepsegmenten vertalen in levendige persona’s, als basis voor onze nieuwe campagnestrategie?”
Mix it! Oefenen met werkvormen | oktober 2018
De Creatieve Werkvloer (open inschrijving)
Een mix van mensen oefent met een mix van creatieve werkvormen. Het doel? Werkvormen ontdekken en oefenen zodat je ze zelf met meer vertrouwen op je werkvloer kan inzetten!








