FYSIO.COM
NETWERKBORREL MET VERDIEPING
De vraag:
“Ik organiseer een netwerkborrel voor partners in de zorg. Hoe geef ik verdieping hieraan zodat het meer wordt dan alleen borrelen?’
“Femke werkt doelgericht en laat je constant afvragen waarom je bepaalde dingen zegt of doet. Het doel wat je voor ogen hebt zal hoe dan ook bereikt worden.
Femke kan ook op een subtiele manier het creatieve brein laten werken door spelvormen op te zetten waarbij iedereen betrokken wordt.”
De aanpak:
Samen met de eigenaresse Sigrid de Vries heb ik besproken welke topics haar bezighouden, en wat ze hoopte dat dit deze borrel bij de mensen zou triggeren. Vanuit daar hebben we 2 thema’s (‘samenwerking in de zorg’ en ‘plezier houden in je werk’) geformuleerd voor die dag, waarbij we mensen d.m.v. zelfgemaakte vragenkaartjes gesprekken lieten voeren over deze 2 thema’s. Ook presenteerde Sigrid nieuwe trend in de zorgsector, en deelde ik mijn ervaringsverhaal over holistische zorg (zie mijn andere website voor mijn sprekersrol op dit gebied).
Het resultaat? Zicht op wat er leeft, verdiepende gesprekken en méér dan een sate’tje en een biertje. Een borrel om te onthouden!
Jørgen Berkhof – Business Development Mr. Wallski over de sessie:
“Femke begeleidde een brainstormsessie voor ideeën voor ons launchevent en follow-up marketingstrategieën. Haar onconventionele aanpak zorgde direct voor een energieke sfeer in de groep en tijdens het proces werden we echt gestimluleerd om out-of-the-box te denken. De sessie leverde een flinke hoeveelheid geweldig creatieve en bruikbare ideeën die we samen met ons PR bureau verder konden uitwerken. Een resultaat dat we zonder Femke zeker niet hadden bereikt!”
Andere klantcases
Serie korte workshops ‘Brainstorm als een expert!’
KLANT: Politie Noord-Holland
De vraag: “We organiseren een themadag voor ketenpartners, en maken graag kennis met nieuwe, creatievere vormen van samenwerken.”
Londense brainstorm voor een nieuwe, creatieve merkslogan
KLANT: Tails.com (Londen)
De vraag: “Als brand consultant organiseer ik een brainstorm voor aanscherping van de huidige brand tagline van Tails.com“
Tweedaagse heisessie: aanscherping van het merk, het BMC en de visie
LaGUARDA Consultancy
De vraag: “Ik organiseer een 2-daagse heisesse om een beeld te vormen waar ons bedrijf staat en zoek ideeën voor ons portfolio.”
Heisessie RvT over de toekomst: ‘Hoe kunnen we….’
Schouwburg Het Park (Hoorn)
De vraag: “Als directeur heb ik binnenkort een hei-sessie met de RvT. Graag zou ik onze agenda op meer creatieve wijze invullen.”
Grote brainstorm met stakeholders voor strategisch beleidsplan
KLANT: Stichting Urban Resort
De vraag: “Voor het nieuwe strategisch beleidsplan willen we graag ideeën en input vanuit de werkvloer.”
“Hoe maken we ons werkproces effectiever?”
&samhoud media
De vraag: “Hoe kunnen wij ons (creatieve) werkproces effectiever en vooral op leuke manier met elkaar vormgeven?”
Verkenning van de toekomstvisie
Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF)
De vraag: “We verkennen als bestuur en directie graag onze gezamenlijke ambitie en toekomstdromen.”
“Design yourself for personal leadership”
DESIGN THINKING Meetup
Workshop waarin ik de Design Thinking-methodiek inzet voor persoonlijke ontwikkeling. Wat gebeurt er als we onszelf (en niet de klant) centraal zetten in de creatieve uitdaging?
Effectief vergaderen: zes denkhoeden van De Bono
Fysio.com
De vraag: “Hoe kan ik vergaderingen effectief laten verlopen? Hoe krijg ik de juiste feedback op mijn voorstellen? Ik zoek een creatief idee voor de profilering van mijn praktijk!”
Workshop: Visualiseren van ‘personas’ (ijkpersonen)
MuseumKids
De vraag: “Hoe kunnen wij onze doelgroepsegmenten vertalen in levendige persona’s, als basis voor onze nieuwe campagnestrategie?”









