POLITIE Noord-holland
WHY-SESSIES VOOR ketenpartners
De vraag:
“Ik wil graag de hart van de zaak boven tafel krijgen: waaróm doen we wat we doen, en hoe kunnen we ‘betekenisvoller’ maatschappelijk effect bereiken? “
“De creatieve geest, flexibiliteit en professionaliteit van Femke zijn voorwaardelijk geweest om onze WHY-sessies (die eerst live zouden plaatsvinden) toch online door te laten gaan in dit bizarre corona-tijdperk. Alles moest anders, maar dat weerhield Femke niet om ons met vertrouwen mee te nemen in de wereld van online creatieve toepassingen.
Verrassend genoeg leerde ik veel van Femkes inzichten en onverwacht scherpe vragen om de opdracht helder te krijgen…
Ik weet nog niet precies wat het wordt, maar ik kijk nu al uit naar een volgende samenwerking!”
De aanpak:
Deze sessie zou in eerste instantie live, met 130 man plaatsvinden. Door corona in 2020 kreeg dit een online variant. We organiseerden 5 losse why-sessies in Microsoft Teams, met een combinatie van offline en online opdrachten. Via Mural (een virtueel, interactief whiteboard) gingen mensen met elkaar op zoek naar hun innerlijk motivatie en met elkaar ontdekten ze waar hun huidige werkzaamheden hier nog optimaler op konden aansluiten. Deze sessie was gebaseerd op het basisprincipe van Simon Sinek’s ‘Find Your Why’.
Het resultaat: een club mensen die elkaars ‘why’ ontdekten en inzicht kregen op welke manier er nog winst te behalen viel op dit onderwerp in hun werkveld.
Andere klantcases
Londense brainstorm voor een nieuwe, creatieve merkslogan
KLANT: Tails.com (Londen)
De vraag: “Als brand consultant organiseer ik een brainstorm voor aanscherping van de huidige brand tagline van Tails.com“
Tweedaagse heisessie: aanscherping van het merk, het BMC en de visie
LaGUARDA Consultancy
De vraag: “Ik organiseer een 2-daagse heisesse om een beeld te vormen waar ons bedrijf staat en zoek ideeën voor ons portfolio.”
Heisessie RvT over de toekomst: ‘Hoe kunnen we….’
Schouwburg Het Park (Hoorn)
De vraag: “Als directeur heb ik binnenkort een hei-sessie met de RvT. Graag zou ik onze agenda op meer creatieve wijze invullen.”
Grote brainstorm met stakeholders voor strategisch beleidsplan
KLANT: Stichting Urban Resort
De vraag: “Voor het nieuwe strategisch beleidsplan willen we graag ideeën en input vanuit de werkvloer.”
“Hoe maken we ons werkproces effectiever?”
&samhoud media
De vraag: “Hoe kunnen wij ons (creatieve) werkproces effectiever en vooral op leuke manier met elkaar vormgeven?”
Verkenning van de toekomstvisie
Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF)
De vraag: “We verkennen als bestuur en directie graag onze gezamenlijke ambitie en toekomstdromen.”
“Design yourself for personal leadership”
DESIGN THINKING Meetup
Workshop waarin ik de Design Thinking-methodiek inzet voor persoonlijke ontwikkeling. Wat gebeurt er als we onszelf (en niet de klant) centraal zetten in de creatieve uitdaging?
Effectief vergaderen: zes denkhoeden van De Bono
Fysio.com
De vraag: “Hoe kan ik vergaderingen effectief laten verlopen? Hoe krijg ik de juiste feedback op mijn voorstellen? Ik zoek een creatief idee voor de profilering van mijn praktijk!”
Workshop: Visualiseren van ‘personas’ (ijkpersonen)
MuseumKids
De vraag: “Hoe kunnen wij onze doelgroepsegmenten vertalen in levendige persona’s, als basis voor onze nieuwe campagnestrategie?”
Mix it! Oefenen met werkvormen | oktober 2018
De Creatieve Werkvloer (open inschrijving)
Een mix van mensen oefent met een mix van creatieve werkvormen. Het doel? Werkvormen ontdekken en oefenen zodat je ze zelf met meer vertrouwen op je werkvloer kan inzetten!