REVALIDATIECENTRUM READE
WORKSHOP STORYTELLING
De vraag:
“We willen graag op zoek naar menselijke verhalen voor in onze communicatie en presentaties.”
“De tijd vloog voorbij door de actieve werkvormen en het lekkere tempo. Onze oogst: een hoofd vol ideeën en inspiratie en met een big smile willen we meteen aan de slag 🙂 “
De aanpak:
In deze workshop gingen de deelnemers, na een theoretische inleiding over storytelling en presentaties met ‘plakfactor’, aan de slag met hun eigen presentatie. Middels oefeningen en werkvormen, gingen we op zoek naar het ‘menselijke element’ en goten ze deze in een verhalende structuur.
Andere klantcases
Londense brainstorm voor een nieuwe, creatieve merkslogan
KLANT: Tails.com (Londen)
De vraag: “Als brand consultant organiseer ik een brainstorm voor aanscherping van de huidige brand tagline van Tails.com“
Tweedaagse heisessie: aanscherping van het merk, het BMC en de visie
LaGUARDA Consultancy
De vraag: “Ik organiseer een 2-daagse heisesse om een beeld te vormen waar ons bedrijf staat en zoek ideeën voor ons portfolio.”
Heisessie RvT over de toekomst: ‘Hoe kunnen we….’
Schouwburg Het Park (Hoorn)
De vraag: “Als directeur heb ik binnenkort een hei-sessie met de RvT. Graag zou ik onze agenda op meer creatieve wijze invullen.”
Grote brainstorm met stakeholders voor strategisch beleidsplan
KLANT: Stichting Urban Resort
De vraag: “Voor het nieuwe strategisch beleidsplan willen we graag ideeën en input vanuit de werkvloer.”
“Hoe maken we ons werkproces effectiever?”
&samhoud media
De vraag: “Hoe kunnen wij ons (creatieve) werkproces effectiever en vooral op leuke manier met elkaar vormgeven?”
Verkenning van de toekomstvisie
Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF)
De vraag: “We verkennen als bestuur en directie graag onze gezamenlijke ambitie en toekomstdromen.”
“Design yourself for personal leadership”
DESIGN THINKING Meetup
Workshop waarin ik de Design Thinking-methodiek inzet voor persoonlijke ontwikkeling. Wat gebeurt er als we onszelf (en niet de klant) centraal zetten in de creatieve uitdaging?
Effectief vergaderen: zes denkhoeden van De Bono
Fysio.com
De vraag: “Hoe kan ik vergaderingen effectief laten verlopen? Hoe krijg ik de juiste feedback op mijn voorstellen? Ik zoek een creatief idee voor de profilering van mijn praktijk!”
Workshop: Visualiseren van ‘personas’ (ijkpersonen)
MuseumKids
De vraag: “Hoe kunnen wij onze doelgroepsegmenten vertalen in levendige persona’s, als basis voor onze nieuwe campagnestrategie?”
Mix it! Oefenen met werkvormen | oktober 2018
De Creatieve Werkvloer (open inschrijving)
Een mix van mensen oefent met een mix van creatieve werkvormen. Het doel? Werkvormen ontdekken en oefenen zodat je ze zelf met meer vertrouwen op je werkvloer kan inzetten!








